Zoekt u een vertrouwenspersoon in Amsterdam?

Zoekt u een vertrouwenspersoon in Amsterdam?

Het komt weleens voor dat je op het werk met een vervelende situatie te maken krijgt, die je graag met en onafhankelijk persoon wilt bespreken: een vertrouwenspersoon. Bij een vertrouwenspersoon kun je allerlei situaties bespreken en om advies vragen wat je het beste kunt doen. Het kan daarbij gaan om allerlei verschillende situaties. Denk maar eens aan ongewenste omgangsvormen of pestgedrag op je werk: de collega die jou steeds moet hebben, net te lang doorgaat met pesten of andere collega’s tegen je opstookt. Of wat dacht je van seksueel intimiderend gedrag van een collega? Of als je merkt dat je door andere collega’s gediscrimineerd wordt, om welke redenen dan ook? Dit soort situaties kunnen er helaas voor zorgen, dat je je op het werk helemaal niet meer veilig voelt of dat je je niet meer goed kunt concentreren. Beter dan hier alleen meer rond te lopen, is het dan om je ervaringen en zorgen met een vertrouwenspersoon (in Amsterdam als je in Amsterdam woont of werkt) te bespreken. Voor werkgevers is het ongelooflijk belangrijk deze optie aan medewerkers te bieden. Je weet lang niet wat zich allemaal dagelijks op de werkvloer afspeelt. En je kunt er ook niet vanuit gaan dat werknemers altijd maar weten wat ze moeten doen als ze in een vervelende situatie terecht komen. Door regelmatig te communiceren dat er een vertrouwenspersoon aan de organisatie verbonden is, waar werknemers altijd gebruik van mogen maken, geef je medewerkers een veilig gevoel. Bovendien zorg je er zo voor dat het een optie is, waar werknemers ook aan gaan denken. Regelmatig is het namelijk zo dat werknemers helemaal niet aan de optie van een vertrouwenspersoon dénken! Als ze de kwestie dan niet met het management of de direct leidinggevende durven te bespreken, bijvoorbeeld uit angst voor onbegrip of represailles, blijven ze er dus langer alleen mee rondlopen dan gezond voor ze is, met alle gevolgen van dien. Voorkomen dat mensen in lastige situaties komen, kun je als organisatie nooit helemaal. Wél kun je ze de mogelijkheid bieden om een goede mogelijkheid te bieden om dit bespreekbaar te maken. Dus: als je een organisatie hebt in Amsterdam, waarom geen een externe vertrouwenspersoon in Amsterdam regelen?

Kies voor een vertrouwenspersoon in Amsterdam van Pasme!

Als je een vertrouwenspersoon in Amsterdam zoekt, zoek dan niet verder en kies voor Pasme! Er zijn genoeg redenen waarom:

  • Pasme vormt een flexibel en toegankelijk aanspreekpunt voor werknemers.
  • Ze is makkelijk te bereiken en flexibel qua afspreken.
  • De stijl is warm en informeel.
  • Pasme biedt een ervaren, onafhankelijke vertrouwenspersoon in Amsterdam,
  • Iemand .die écht goed luistert naar de werknemer en ook goed nadenkt over mogelijke oplossingen.
  • Als werknemer voel je je echt gehoord en serieus genomen.
  • Ook kan de vertrouwenspersoon in Amsterdam van Pasme waar nodig bemiddelen.
  • Dat kan bijvoorbeeld als er sprake is van een conflict tussen 2 collega’s, of tussen management en werknemer.

De inzet van de vertrouwenspersoon is hoe dan ook altijd om een gelijkwaardige en fijne samenwerking tot stand te brengen tussen de betrokken partijen. De werknemer krijgt een op maat gemaakt advies, waarbij de vertrouwenspersoon in Amsterdam natuurlijk oog houdt voor de context en alle partijen die bij de situatie of het conflict betrokken zijn.

Regel het meteen!

Heeft jouw organisatie de hulp nodig van een vertrouwenspersoon in Amsterdam? Vraag vrijblijvend meer informatie aan bij Pasme. Daar kun je meer horen over hoe een vertrouwenspersoon werkt, welke ervaringen er zijn met andere organisaties en welke kosten hieraan verbonden zijn. Je kunt ook rustig even wat meer lezen via deze link: https://www.pasme.info/vertrouwenspersoon-amsterdam/