Met een CRM-systeem onze service verbeteren

Met een CRM-systeem onze service verbeteren

Ik ben de eigenaar van een marketingadviesbureau en heb op dit moment 14 werknemers werken in het bedrijf. Wij hebben veel verschillende soorten klanten en zij hebben allemaal andere wensen en behoeften. Klanten komen vaak bij ons voor advies en bij proberen ze zo lang mogelijk aan ons te binden, of te zorgen dat ze weer bij ons terugkomen. Om de service naar de klanten te verbeteren, werken wij sinds een aantal maanden met een CRM-systeem, hiervoor gebruiken wij het systeem van Teamleader voor. Wij kunnen onze klanten nu beter en sneller helpen en merken dat onze klanten dit waarderen. Ik ben ongeveer zes jaar geleden een marketingadviesbureau gestart en de afgelopen jaren heb ik veel nieuwe mensen aangenomen, omdat er steeds meer vraag was naar onze hulp. Wij adviseren veel verschillende soorten bedrijven en kunnen zowel kleine, als grote bedrijven helpen. Door de jaren heen hebben wij veel verschillende bedrijven geholpen, maar wij proberen onze klanten zo lang mogelijk aan ons te binden. Voor onze klanten is ons advies en de resultaten natuurlijk het belangrijkste en sinds dit jaar zijn wij ons meer gaan richten op onze eigen service richting onze klanten. Wij willen hun zo goed mogelijk helpen en gebruiken sinds een aantal maanden een CRM-systeem. Het database met de informatie over onze klanten was een chaos en het kostte vaak veel tijd en moeite om informatie op te zoeken, vooral voor klanten die wij al een tijdje niet meer geholpen hadden. Hoe meer klanten wij kregen, des te groter de chaos werd. Als adviesbureau is het belangrijk dat je zelf ook betrouwbaar overkomt en daarom besloot ik om over te stappen op een CRM-systeem. Mijn doel was om onze klanten sneller en beter te helpen en hiervoor moesten wij onze data beter organiseren.

Het CRM-systeem van Teamleader

Ik besloot om op zoek te gaan naar bedrijven die een CRM-systeem aanbieden en vond een aantal geschikte opties. Na de bedrijven vergeleken te hebben, besloot ik om voor het systeem van het bedrijf Teamleader te kiezen. Dit bedrijf heeft een systeem dat gemakkelijk is te gebruiken en zonder problemen werkt met andere software en tools. Ik las dat het systeem helpt om informatie gemakkelijker op te vragen, meer inzichten geeft en het klantencontact gemakkelijk kan registreren. Ik wilde graag hun CRM-systeem uitproberen en wij konden dit twee weken gratis doen. Tijdens deze periode merkten wij hoe gemakkelijk het is om met hun systeem te werken en wij onze klanten veel beter kunnen helpen, daarom besloten wij om over te stappen.

Een betere service richting onze klanten

Wij gebruiken het CRM-systeem van Teamleader nu een paar maanden en zijn er erg blij mee. Wij kunnen onze klanten sneller en gemakkelijker helpen en kunnen in het systeem gemakkelijk informatie inzien. Wij kunnen het klantencontact gemakkelijk inzien en hierdoor snel inzien waar de klant behoefte aan heeft. Wij zijn erg blij met het CRM-systeem van Teamleader en raden dit systeem aan.

  • Het systeem van dit bedrijf is gemakkelijk te gebruiken
  • Het systeem werkt goed samen met andere software en tools
  • Wij kunnen nu klanten sneller en beter helpen
  • Het is mogelijk om het systeem gratis uit te proberen